Jak ćwiczyć mięśnie Kegla
Kategorie:

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla

Mięśnie Kegla, często nazywane są również mięśniami dna miednicy lub mięśniami łonowo — guzicznymi. Pełnią one cały szereg istotnych funkcji. Zalicza się do nich między innymi podtrzymywanie narządów dolnej części jamy brzusznej, takich jak macica, pęcherz, cewka moczowa oraz odbytnica. Jako że osłabienie wspomnianych mięśni może skutkować wypadaniem wymienionych powyżej narzędzi, pamiętać należy o regularnym ćwiczeniu mięśni Kegla.

Do osłabienia mięśni Kegla dochodzi najczęściej na skutek ciąży oraz porodu. Co za tym idzie — trenować powinny je w szczególności te kobiety, które w najbliższym czasie panują powiększenie rodziny. Mięśnie Kegla bez obaw ćwiczyć można zarówno podczas ciąży, jak i po porodzie. Dobrze wytrenowane nie tylko ułatwiają urodzenie dziecka. Bez obaw o pęknięcie krocza i przyspieszają powrót do formy, lecz zwiększają również satysfakcję seksualną obojga partnerów, intensyfikując ich doznania i redukują ryzyko wystąpienia różnego rodzaju przykrych dolegliwości, takich jak między innymi na nietrzymanie moczu czy wypadanie pęcherza i miednicy. Co ważne, mięśnie Kegla ćwiczyć mogą zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Na czym polegają ćwiczenia mięśni Kegla? Ich nazwa wzięła się od amerykańskiego ginekologa — doktora Arnolda Kegla, który w latach czterdziestych dwudziestego wieku badał mięśnie dna miednicy i opracował zestaw ćwiczeń na ich wzmocnienie. Przed rozpoczęciem ćwiczeń mięśni Kegla, należy je odpowiednio zlokalizować. Najlepiej zrobić to poddczas oddawania moczu, wstrzymując jego strumień. Inny sposób to położenie się na plecach, umieszczenie w pochwie 2 palców i zaciśnięcie mięśni.

Główną zaletą ćwiczeń mięśni Kegla jest to, że dla otoczenia są one niewidoczne, a co za tym idzie — wykonywać można je w dowolnym miejscu — podczas jazdy samochodem, czy w czasie oglądania telewizji. Ważne jest tutaj, aby trening odbywał się po uprzednim opróżnieniu pęcherza i w komfortowej pozycji — czy to siedzącej, czy leżącej lub stojącej, w zależności od ćwiczenia. By taki trening był skuteczny, należy go wykonywać regularnie.

Mięśnie Kegla ćwiczyć można na kilka różnych sposobów. Pierwsza propozycja to położenie się na plecach lub stanięcie w rozkroku, napięcie mięśni dna miednicy, policzenie do 5 i powolne rozluźnienie. Po chwili odpoczynku powtarzamy ćwiczenie. Na początek najlepiej wykonać 5 skurczów i rozkurczów i powtarzać to ćwiczenie codziennie, 2 razy dziennie. Po upływie tygodnia liczbę skurczów można zwiększyć do około 10 — 15. Ćwiczenia mięśni Kegla można modyfikować, na przykład poprzez wydłużenie skurczu do 10 sekund lub możliwie jak najszybszym napinaniu i rozluźnianiu mięśni.

Do ćwiczenia mięśni Kegla wykorzystać można także gadżet erotyczny, jakim są kulki gejszy (nazywane także kulkami waginalnymi czy kulkami miłości). Są to 2 dopochwowe kulki wykonane z hipoalergicznego silikonu medycznego lub metalu połączone sznurkiem, we wnętrzu których znajdują się mniejsze kulki o większej masie. Podczas poruszania się, delikatnie obijają się one o ścianę większej kulki, zaczynając drgać i wywołując mimowolne zaciskanie się mięśni gładkich w rejonie pochwy i mięśni Kegla.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *